kolmapäev, 24. aprill 2019

Oleme tublid juttude kirjutajad! "Mino Võromaa 32"

Hää oppaja Helju Sarapuu üten Jaan Juhkami ja Mia Marta Alaveriga!

Aituma, et teiti üten Mino Võromaa 32. kirätöie võistlusõl!

Tahami teid tennädä ja kutsumi teno vasta võtma Juhan Jaigi jutupääväle, mis om 9. lehekuul kell 12 Sännä mõisan.

Võro instituudi nimel

Kaile Kabun,
projektijuht

Kirjutasime jutukesi Võru Instituudi poolt väljapakutud teemadel ja saatsime need juba ammu, ammu ära. Nüüd selgus, et mõned  jutud valiti parimate sekka. Nii tore!


Mino Võromaa 2019

Bussisiga esäle küllä



Mag elä Tartoh, aq mu esä eläs Võro liinan. Tuuperäst sõida ma peris sagõhõhe bussiga Võrro ja tagasi Tartohe.

Kui mullõ andas valida, et kas ma tahssi  sõita bussiga ,vai hoobis autoga, sõs ma valisiq iks auto.
Bussih omma kõik võõraq. Pileti pääl om kotussü nummõr ja piät sinnäq istma. Mul om õga kõrd jällee ollaq, et ei tiiä, kiä mu kõrval sjookõrd istus.
Ütskõrd oll üts tütarlats. Tä oll väega lahkõ tütrik. Nakas esih saia süüma ja sis paksõ mullõ kah. Peräh tull vällä, et tä oll kodotütär ja tä tundsõ bussijaamah mu mamma ärq, kiä oll kodotütärde juht.  Mamma pandsõ muq tuukõrd bussi pääle.
Ütskõrd oll sääne lugu, et bussijuht paksõ mullõ kats kommi.
Imä oll mullõ kõnõlnu, et ma ei tohi võõride käest  midägi vasta võtta.  Muidogi mitte tuud süvväg! Sis ma hoitsõ kompvekke käeh. Kommi sulasiväq peris üles.
Esä tull mullõ vasta. Andsõ kommiq timä kätte ja kõnõli , kost ma kommiq sai. Esä pansõ kommiq kõrraga põskõ.
Sääne tarkus sis, ärq võõra käest midagi vasta võtku.
Tegelikult om bussiga peris põnnõv sõita. Ma veitkene iks pelga kah, aq, piät lihtsalt julgõma.

Mia Marta Alaver
TERA Peedu kuul
9. aastanõ
4. klass



Vahtsõstpruukminõ
Ütskõrd õdagu koristi umma riiolit ja leüdse säält väega ilosa  kingitüse paki paprõ. Kiäki oll sjoo riiolihe pandnu.
Imä ütel, et vana papõr, tiiq, mis tahat.
Ma lõiksõ paprõ tükes ja kliipse uvvõstõ kokko.  Joonisti pilte mano ja umbli lehe kokko. Nii saigi raamatu. 
Imä ütel, et kaeq, kui illos raamat sai ütest vanast kingtüse paprõst.

Iti Ülper
TERA Peedu kuul
9. aastanõ
3. klass



Vahtsõstpruukminõ

Koton oll üts  vana kalendri.  Mul oll meisterdamise iso ja ma kliipse paprõq paprõ pääle nii joonisti esiq ilosaq pildiq kah. Kinkse sjoo kalendri imäle ja imä sai nüüd hoobis  uvvõ märkmiku.

Eliise Kasela
TERA Peedu kuul
3. klass
9. aastanõ




Nii ma hindäle nime saigi

Eläsi ütskõrd üts väikene tütrik. Timä nimi oll Kristiina. Tä muudkui kasvi ja kasvi. Kui ta suurüs sai, läts tä mõtsa siini korjama. Mõtsah näkse tä ütte inemist ja läts timä mano. Tu miis oll üts kitumata kinä miis ja tä oll koranuq 12 korvitäüt siini ni mustikit.
Kristiina küsse, et kost sa küll nii pallo korvõ olt saanuq, ag miis vastas, et hää sõbõr lainas.
Läts pallo aigu läts, igatahes lõpus noorõg abiellusivaq.  Näile sündü 9 kuu peräst tütrik, kuigi uutsõvaq hoobis poiskõst.
Õts sõbõr tahtsõ mullõ nimes panda Inger, aq imä arvas, et ku maq ei mõista R tähte üldäq, siis om mu nimi hoobis Ingel.  Imäle miildü hoobis Loviis ja nii ma hinäle nime saigi.

Loviis Lõhmus
TERA Peedu  kuul
3. klass
9 aastanõ


Kuis ma hindale nime sai

Kunagi 2008. Aastaga  talvel oll suur lumetorm ja inimeseq olliq   kõik koton  lumõvangih. Miq  kotoh  es olõq  kah  elektrit.  Mu  imä , esä  ja suur vli  istõvaq pümmeh teki all, mugisiväq  mandariine ni  mõtliq  mullõ nimme  vällä. Nimi pidi algama kindlasti J tähega, selle, et velel ja esäl  oll ka nii. Imä  sis paksõ  nimesit ja esä  muudkui valisi, aga ütskii es  sobiq.  Aq maq muudkui kulssi tassakõistõ imä kõtuh taad juttu päält. Lõpus paksõ imä nime "Jaan" ja esäle sjoo  nimi õkva  miildü! Imä ütel, et see on timä vana-vanaimä nimi ja nii otsustatigi keset lumetormi mullõ mu vana-vana-vanaesa järgi nimes panda Jaan!
Ku joba nimi vana-vana-vanaesa Jaani järgi valituq sai, siis otsusti maq ka  sündüda timäga samal pääval. Maq sündõ 29. juulil 2009. Aastagal  aq timä 29. juulil 1888. aastagal.

Jaan Juhkam
TERA Peedu kuul
3. klass
9 aastanõ



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kodu-uurijad" Naer on terviseks" Mia- Marta, Kaari, Eliise, Iti, Anni- Marie

Head noored kodu-uurijad  –    usinad nagu mesilased !  Armsad juhendajad  – töökad nagu sipelgad ! Meil ei jäänud keegi kahe silma vah...