teisipäev, 18. september 2018

Minu lemmikloom







Esitame kaaslastele oma lemmiklooma jutte ja näitame, kui toredad pildid kodus joonistasin ning foto kaasa võtsin



Minu poni

Minu poni on punakas pruun. Ta on kahe aastane.
Tema nimi on Benn, aga kutsume teda  hoopis Bennuks.
Talle meeldib väga mu isaga võidu joosta.
Mu poni on väga väga kiire.
Talle meeldib kitsedega mängida, sest tundub, et ta on väga sõbralik ja noor.
Minu poni ja mu pere saavad väga hästi läbi.
Ta sööb heina, kaera, puukoort, väikseid oksi ja veel igasugu asju.
Meie ponil on imeilus galopp ja traav.
Tunneme ta selle järgi ära, et tal on sabas tumehall salk.
Kitsed Beeš ja Valgeke on talle nagu parimad sõbrannad.
 Minu poni kuulub Šetlandi miniponide liiki ja ponide  ladina keelne nimetus on...

Kaari


Minu koer


Minu lemmikloom on koer, kelle nimi on Susi. Lisaks on mu lemmikuteks  suvekanad ka.
Susi kaalub  umbes 20 kilogrammi  ja kõrgus on  tal 74 sentimeetrit. Ta   on must ja valge.
Toitub tegelikult beebi koera toidust ja veel lihast ja veest. Ta on meil  nagu “taaskasutus masin”, sest ta sööb ära kõik tatilapid ja hiilib üles korrusele ning  tõmbab prügikasti laiali. Pärast on kogu poolkorrus  sodi täis.  Lisaks sööb ta veel puitu ja ükskord sõi kogu vannitoa paberi ära.
Tal on väga kiire jooksmisvõime,  sest tema tõug Karjala karukoer,  on mõeldud selleks,  et karude ümber joosta ja nad “segaseks teha.”
Tema   sünnipäev 21 juunil, mil ta sai 5 aastaseks.

Anni Marie




Minu koer

Minu koera nimi on Tort-Nord ja ta  on 4 aastane ning  elab õues.
Talle meldib minuga nööritõmpamise mängu mängida.
Mulle meeldib teda paitada.
Tema vajab tähelepanu ja ma pean, siis teda paitama.
Minu koer kaalub 20 kg ja ta hüppab umbes 1,5 meetri kõrgusele.
Koerad on imetajad ja ladina keeles kutsutakse  neid Canis Lupus Familiaris.
Minu koer armastab väga jäätist.

  Iti


Minu kass Moonika

Minu kassi nimi on Moonika. Ta on 7 või 8 aastane.
Talle meeldib toas magada ja kassisööki süüa ning mängida.
Minu kass on oranži ja  kõhu alt valget värvi.
Ta on väga ilus ja nunnu.
Ma armastan enda kassi väga. Ma mängin temaga õhtuti ja siis kui mul aega on.
Minu kass kuulub õnne kasside hulka, sest terve pere armastab teda väga

Minna Li


                                    Minu koer

Minu koera nimi on Toti ja on 11.aastat vana  ning ta elab õues .
Talle meeldib palju paisid saada. Ja pai samiseks ta haugub.
Toti sööb koerakrõpuskeid ning joob vett ja piima .
Ma pean Totiga ümber Nõo järve jalutamas käima.
Totile ja mulle meeldib pärast jalutamist ujumas käia .
Õhtul magab ta oma kuudis,  mille ümber on suur aed.
Minu koer on kuldse karvaga. Tal on väga ilusad ja pikkad kõrvad. Toti on isane koer. Kahjuks on tal üks jalg haige ja ma pean tal  vahest hambaid pesema.
Toti on natuke aeglane koer.
Koerte ladinakeelne nimi Canis Lupus Familiaris.
Minu koer kaalub   umbes 30 kuni 34 kg  ja  on umbes 56 -61 cm pikk.

Eliise




Minu kass

 Minu kassi nimi on Flafi.
Mulle meeldib see, kuidas ta  sulgedega mängib ning kuidas ta enda püütud hiirtega mängib. Me  mängime  ka koos sulgedega.
 Mulle meeldib teda paitada ja siis ta nurrub.
Tema on viie aastane emane kass.  Ladinakeelne nimetus on kassidel Fleis Selvestris.
Ta on kollast ja oranži värvi. Ta on nii ilus!
Talle maitsevad krõbinad ja vesi.
Ta magab õues, terassi peal oma pesas. Teda ei ole enam, sest, ta kadus lihtsalt ära.

Laura




Minu lemmikloom küülik

Mul oli küülik. Ta nimi oli Pelle
Nüüdseks on  küülik surnud.
Ta oli valge ja hästi pehme  karvaline.  Ta oli emane  küülik. Ladina keeles on  Oryctolagus
 Minu küülik kaalus umbes 17 kg
Talle meeldis puurist väljas olla ja ta oligi alati väljas.
Rohkem meeldis talle  minu vend, mitte mina.
Minu küülik ei tahtnud inimestega  väga  koos olla.
Ta sõi porgandeid, muru ja heina.
Tema sõpradeks olid hobused ja veis.
Ta sünnipäev oli aprilli alguses.

Helene



Minu kass

 Minu kassile meeldib mängida ning ta  teeb vahel ka  rumalusi.
Ta nimi on Vääksu.
Tal on  halvad asjad juhtunud. Keegi hammustas tal naha päris katki,
Kassike sööb  meelsasti oma krõbinaid ja talle meeldib magada meie voodis.
Talle meeldib öues käia,  aga  meeldib  ka öösel meie kaisus olla.
Ta vaadab telekat salaja kui meil jääb telekas tööle. Ta on önnelik ,kui ma krõpistan kassisöökgi pakki. Siis ta jookseb kiiresti minu juurde.
Minu kass  nurrub nii armsalt ja ma armastan oma kassi.


Jaan


Minu lemmikloom

Minu kass on väga armas.
Tale meeldib mängida, magada ja süüa. T a on 4kuune.
Tema nimi on Lommi.                                                                                                                          
Arvan, et a vajab tähelepanu, kuna ta tuleb minu juurde ja nurrub . Siis ma paitan teda
Ta on kolast värvi.
Minu kass sööb erinevaid sööke.
Ta magab onnis ja ta mänkib rohututtidega.
Kassi ladinakeelne nimetus on Fleis.
Mina armastan oma kassi kogu südamest!
Kahjuks teada enam ei ole.

Melissa -Mai




Minu kass

Minu kass kaalub  umbes 2,1kg.  Kõrgus ja pikkus on tal 33 cm ja 50 cm. Ta on valget värvi.
Ta nimi on Mausi ning talle meeldivad kassikrõbinad.
Talle meeldib magada külmkapi peal ja mängida veega.
Noorena käis ta jahil. Ta on väga armas. Heaks sõbraks soobib ta väga hästi.
Kasside ladinakeelnene nimetus on Felis Silvestris.

Hannaliina









         MINU KULDKALA

Minu kuldkala nimi on Nässu.
Kuldkala pikkus on 5 cm. Talle meeldib ujuda.
Kuldkala isegi  makab vees silmad lahti.
Kuldkala kaalub 11g. ja on umbes  2,5-3cm pikk
Kuldkala sööb kalde toitu.
Ladinakeelne nimetus Carassius Auratus


Timmo




MINU KOER

Minu koera nimi on Flahfi.
Ta on väga vana ja talle meeldib palliga mängida ja  magada kuuri all.
Koera Iadinakeelne nimetus on Canis Lupus Familiaris.
Talle maitsevad koera krõbinad ja meie mitte ära söödud söök.
Tal on pruun- peezikad karvad ja ta ulatub  mulle vöö kohani. Ta on väga raske.
Ma käin temaga jalutamas, kui ma olen vanaema juures.
Minu koer on väga armas.

Loviis























Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kodu-uurijad" Naer on terviseks" Mia- Marta, Kaari, Eliise, Iti, Anni- Marie

Head noored kodu-uurijad  –    usinad nagu mesilased !  Armsad juhendajad  – töökad nagu sipelgad ! Meil ei jäänud keegi kahe silma vah...